יהאייפון שלי נחשף למים וכבה. מה עליי לעשות?

האינסטינקט הבסיסי שלנו מורה לנו לחבר את האייפון לחשמל ולנסות להדליקו.
זוהי טעות חמורה שרק מזיקה למכשיר. במצב זה עם יש באפשרותכם שואב אבק מומלץ לשאוב בעזרתו את המים שנמצאים בתוכן המכשיר לאחר מכן לקחת קערה עם אורז ולהכניס את האייפון לתוכו (האורז סופג את הלחות), לא להפעיל את המכשיר. יש לקחת את המכשיר בהקדם האפשרי למעבדה שיודעת לטפל במצבים כאלו. מומלץ לגשת למעבדה גם עם המכשיר נחשף לקצת מים ועדיין עובד כיוון שיכולות להיות בעיות בעתיד.

ברשותי מכשיר פרוץ וכשאני מנסה להדליק אותו הוא תקוע על המסך של התפוח. איך אני יכול לאתחל את המכשיר? (restore)

ככל הנראה מה שגורם למכשיר להיתקע היא הפריצה. לא ניתן לאתחל מכשיר במצב זה אלא אם כן מכניסים אותו למצב DFU mode (דרך המחשב בלבד). כדי להכניס את המכשיר למצב DFU יש לחבר את המכשיר למחשב, ללחוץ על כפתור הPOWER וכפתור הHOME במקביל כעשר שניות, לאחר מכן לעזוב את כפתור הPOWER בלבד (לא לעזוב את כפתור הHOME) עד שהמחשב מזהה את המכשיר. לאחר זיהוי המכשיר ע"י המחשב ניתן להפעיל את הiTunes ולבצע restore.(האזהרה: פעולה זו מוחקת מכשיר לגמרי ומחזירה אותו להגדרות יצרן, לפני ביצוע הפעולה בדקו שיש לכם גיבויים)  

המכשיר נכבה לי ולא מגיב לאף כפתור, גם לאחר חיבור למטען.

מכשיר שאינו מגיב היא בעיה נפוצה. ראשית יש לחבר את המכשיר למטען ולבצע Restart: לחיצה על כפתורי הHOME והPOWER ביחד במקביל כ20 שניות עד להופעתו של התפוח, ואחר מכן עזיבת שני הכפתורים והמתנה לעליית המכשיר. אם התפוח לא הגיע לצג כנראה ישנה בעיה אחרת במכשיר, כגון: המטען אינו תקין, שהקונקטור מלוכך או לא תקין, או שישנה בעיה יותר חמורה במכשיר שדורשת בדיקת מעבדה.

בזמן שיחת טלפון, המכשיר נכנס למצב של רמקול או השתק, ממה זה נובע?

בכל המכשירים עם מסך המגע ישנו חיישן קירוב שתפקידו לזהות מתי אנו מקרבים את המסך אל הלחי ולמנוע מהלחי להפעיל מגע על המסך. ניתן לבדוק את תקינות החיישן בקלות: מחייגים למכשיר ומנסים לסגור את השטח שליד הרמקול אוזן. כך ניתן לבדוק האם המסך נכבה בעת השיחה. אם לא, ניתן לבצע תיקון של החיישן במעבדה.

האם מגן מסך מונע זעזועים בזמן נפילה?

לא, מגן המסך מונע שריטות כי זה סך הכול שכבת סיליקון שמדביקים על המסך והיא מקבלת את כל השריטות.

האם כדי לעדכן את גירסת האייפון ברגע שיוצאת חדשה?

לא, ניסיון העבר הוכיח כי אחרי ששוחררה גירסא חדשה התגלו בה בגים רבים שתוקנו לאחר מספר שבועות על ידי גירסא נוספת. לכן לא כדאי לעדכן את המכשיר לפני שהגירסא החדשה הוכיחה עצמה כתקינה.

איך לגבות את המכשיר?

ישנה דרך נפוצה ופשוטה בשם iCloud (ענן). דרך זו אינה דורשת חיבור למחשב, רק צריך להיכנס להגדרות של המכשיר ולמצוא קטגוריה בשם  iCloud. הרשמה לשירות מתבצעת באמצעות הAppleID. פרטים נוספים:

http://www.apple.com/icloud/setup/ios.html

iCloud מבצע גיבוי לאנשי קשר, לוח שנה, תזכורות, מייל, תמונות ופתקים. כמובן שנפח הגיבוי מוגבל.

אזהרה : אם אתם משתמשים ב Appel ID שלא שלכם בזמן חיבור לשירות iCloud יכולים להתערבב נתונים שלכם עם נתונים של בעל הID.